Faste læsere

fredag den 5. maj 2017

Hallen anden del


Jeg forlod jer i sidste post med en trappe som ikke ville, som jeg ville. Jeg blev ved med at få et forkert sving på trappen, og efter fire forsøg lod jeg trappe være trappe og tog på en kold og våd ferie til Italien.
  
Hjemme igen søgte jeg videre på nettet, og det lykkedes at finde nogle mål på trapper i 1:1. Jeg gjorde så et femte forsøg, og endelig lykkedes det. Trappen havde det rigtige sving, og passede på både den ene og den anden væg. Trinene var endog i vater - Jubii.


Trappen blev spartlet og malet, og trin blev limet på. Nu ligner det noget.


Det store øjeblik. Trappen skulle limes på væggene, nu måtte det briste eller bære.


Der var stadig et lille vrid i trappen, som gjorde at den hængte lidt og ikke var helt i vater. Jeg kan ikke finde ud af, hvad det er, der sker. Den rå trappe er perfekt. Lige så snart jeg begynder at male og lægge trin på, vrider den skævt. Nå men nu gad jeg altså ikke at begynde på en ny igen, og vridningen var altså ikke sååå slem igen, så jeg fandt på at sætte en stolpe under der yderste hjørne, hvilket ikke er nogen helt dum idé - synes jeg, og der er stadig god adgang til døren ud til køkkenet.

 
Jeg borede huller i trinene for at få balustrene til at stå ordentligt, kom lim i hullerne, satte balustrene i og lod det hele være i 1 døgns tid.
 
Der skulle jo også et gelænder på trappen, og igen stødte jeg ind i problemer. Jeg havde købt en håndliste, men problemet var jo nu at få det til følge kurven på trappen. Jeg kunne ikke helt se, hvordan det kunne lade sig gøre uden at skære en hel masse små stykker, og lime dem sammen, men det var noget rod.
 
Jeg opgav håndlisten og tog i stedet noget vokset smykketråd jeg havde - ca. 1 mm i diameter. Jeg klippede 3 stykker, der var lidt mere end 3 gange længere end trappen. Så flettede jeg de 3 tråde. Herefter foldede jeg tråden, først med 1/3 som jeg syede sammen og dernæst 1/3 igen, som også blev syet til de to andre. Jeg havde nu 3 fletninger i eet stykke, som passede til trappens længde. Tråden blev herefter bejdset ad 2 omgange. Det gjorde den lidt stivere. Jeg kom herefter lim på toppen af balustrene og foldede fletningerne ned omkring balustrene.
 
Jeg er faktisk temmelig tilfreds med resultatet.
 

Sommerfugle lamperne er fra Miniseum. Man kan lige ane den anden på den anden væg. Blomsterkummen er også fra Miniseum og blomsten i kummen har jeg selv lavet. Kaminen er et chrysnbon kit. Tæppet har jeg selv broderet.



Det blev sat fodlister og loftlister på og til sidst blev loftet malet med Jeanne d'Arc Living vintage maling i babyblå.

 
 
Og her er så det foreløbigt færdige resultat. Gardinerne har jeg selv lavet. Møblerne og de øvrige ting har jeg haft meget længe, og husker ikke hvorfra de kommer.
 
 
Næste post kommer til at handle om køkkenet, som jeg glæder mig til at gå i gang med.
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar