Faste læsere

onsdag den 9. august 2017

Lidt af hvert

Sidste år blev jeg færdig med et vægtæppe til et af mine huse. Broderiet hedder Unity of the State og er købt hos Nicola Pascall. Jeg var så fascineret af figurerne, at jeg skrev til Nicola og bad om tilladelse til at splitte personerne fra broderiet op, og bruge dem på en anden måde.

Heldigvis var Nicola så sød at give mig tilladelse hertil.


Jeg købte derfor også et kit med en trefløjet skærm hos Nicola, og i stedet for det motiv, der oprindeligt var på skærmen, broderede jeg 3 af personerne fra Unity of the State.

Forleden blev jeg færdig med broderierne, og har nu monteret dem.


Først samlede jeg topppen af skærmen.


De tre paneler blev monteret på et tyndt stykke karton, som blev limet på de tre træpaneler.


Herefter blev top og bund limet på


og til sidst blev siderne også limet på. Herefter kunne hængslerne monteres, og til sidst fik det hele lidt olie.


Her er så resultatet, som jeg naturligvis har sendt et billede af til Nicola. Jeg er meget tilfreds, og jeg elsker de farver, jeg har valgt som baggrund til hver person.

Jeg har været ret produktiv i den seneste tid med mange småting, som hver i sær ikke har taget så forfærdelig lang tid.
 
Jeg har lavet et par små lanterner efter We love miniatures tutorial https://www.youtube.com/watch?v=BErDHW7cZ-s


De små slippers er mit eget design.



Jeg havde en lænestol, som jeg ombetrak med meget tyndt ægte læder. Puden har jeg også selv syet.


Oprindeligt havde stolen det betræk, som er i bunden af stolen.


Endelig fik jeg lavet nogle forskellige blomster.




Til sidst får I lige de seneste billeder af stuen. Den bedårende wicker sofa har jeg købt af Olga. Jeg har dog givet hynden nyt betræk. Sofabordet er så gammelt, at jeg ikke ved, hvor jeg har det fra. Det var oprindeligt hvidt, men jeg har givet det en anden farve.



Skabet er også blevet færdigt, og det er nu fyldt med porcelæn og service.



Men nu skal jeg også slappe af. Om en uge tager jeg 3 uger til Frankrig på sommerferie :-)

På gensyn i september.

1 kommentar: