Faste læsere

onsdag den 6. september 2017

Badeværelse

Efter hjemkomst fra en meget, meget varm ferie i Frankrig - nærmere bestemt Meursault, skal I have denne post om badeværelset i det provencalske hus.

Badeværelset er lavet sideløbende med stuen, så jeg må med skam melde, at jeg har glemt at tage billeder undervejs. Nu er der jo ikke så meget at fotografere om tilblivelsen af et badeværelse, det meste består jo af indretning, så jeg håber I bærer over med mig.

Den øverste halvdel af væggene blev beklædt med malerier, jeg fandt på nettet og udskrev på fotopapir. De er trukket i længde- og højderetning for at få det til at passe, men jeg kan vældig godt lide motiverne alligevel.

Den underste halvdel af væggene er beklædt med "hvide fliser".

Imellem blev monteret en smal halvrund liste, som blev malet guld. Listen er lavet af plastic og er købt hos Modelskibet, som har mange forskellige ting, som er velegnet også til dukkehuse.



Døren er malet dyb blå for at matche motiverne på væggen.

På væggen hænger en natkjole og på gulvet står nogle slippers. Begge dele lavet af mig. Gulvet er "fliser" købt hos Les Chinoiseries i Spanien.

Det lille bord og den lille blå stol er foræringer. Radiatoren er købt hos Miniseum.


På det lille bord er en skål med hårkamme. På bordet ligger en hårklemme og en kam. Der er også plads til en lille bakke med diverse skønhedsting, et sminkespejl samt en pudderdåse.

På hylden under bordet er der plads til ekstra toiletpapir og en lille kurv med diverse uundværligheder.


Ved siden af døren er et skab med vask. På vasken er der plads til et krus med tandbørste og tandpasta og på den anden side af vasken står en sæbeskål udformet som en lille nymfe. Den er købt hos Miniseum og er så skøn, så skøn. På væggen hænger et barberspejl (Miniseum) og et lille skab til medicin m.v.

På gulvet står en lille grøn plante.


Over skabet hænger en lampe og ved siden af skabet er der blevet plads til en knage, som håndklædet kan hænge på.


WC-et er et chrysnbon kit og det samme er toiletrulle holderen.


På den næste væg har en lille sølvfisk fundet sig til rette.


Badekarret er også et chrysnbon kit, hvor jeg har udskiftet hanen. Sæbeskålen bag badekarret er ligeledes et chrysnbon kit. Badehåndklædet hænger på et stativ, som jeg har lavet af den øverste halvdel af to firkantede spisepinde.


Og sådan ser det så ud - badeværelset. Der kan nok fyldes noget mere ind i det, men det må komme senere. Jeg ville gerne have et sådan badeværelse i 1:1. Jeg elsker den sydlandske stemning der er. På den åbne side kommer en låge med vinduer, hvor der skal være skodder for.


Næste rum bliver soveværelset.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar